Er was een waarneming over de schoenen. Welke soorten schoenen bestaan er allemaal? Hoe kunnen wij onze schoenen dicht doen? (veters, rits, rekkers,…)
Op een leuk muziekje dansten we met de veters in de klas.
De meegenomen schoenen gaven we een mooi kleurtje met veel bling bling.
In de klas waren er overal voetsporen/voetstappen, we volgden het pad doorheen de klas.
We speelden een schoenenmemory met onze schoenen en schoendozen.
We knutselden het schaapje na van het prentenboek: Schaap zoekt schoen.
We bouwden een hele grote toren met de schoendozen.
We ontdekten dat onze schoenen verschillende afdrukken hebben. We mochten met onze schoenen in de modder staan en zo een afdruk maken op papier.
Voor een spelletje moesten we allemaal 1 schoen uitdoen en hem in een zak stoppen. Daarna mochten we elk om de beurt een schoen uithalen en zoeken van wie hij is.
We stempelden met onze vingers zonnetjes. De eerste kleuters mochten zelf de zonnestralen erbij tekenen.
We mochten de verschillende schoenen passen en ermee spelen. 🙂
Hamza werd 4 jaar deze week, Hiep hiep hoera!!